deutsch english español

Participant: Stefan Roman
Perioada: 21 august 2002 - 3 martie 2003
Zona: Cordiliera andina si altiplanoul din Peru, Bolivia, Chile si Argentina, bazinul Amazonului bolivian, Patagonia
Distanţa: 7088 km

Informaţii utile
Etapele Transandina 2002 - 2003

San Salvador de Jujuy - Salta - Catamarca - Mendoza
10.11 - 22.11

Am ajuns la Mendoza. Este oarecum mijlocul turei, asa ca fac o mica pauza aici la niste prieteni din Tuebingen. Orasul imi place, se afla la poalele Anzilor, nu departe de cel mai inalt varf al continentului american, Aconcagua. Duminica plec mai departe spre Santiago de Chile.
Traseul din ultimele 10 zile: plecand din San Salvador de Jujuy, am traversat o zona cu paduri subtropicale, un drum cu doar o banda, sinuos si cu multe cobarari si urcari.... o placere. Inainte de Salta am campat pe malul unui lac, Dique Campo Alegre. Totul este verde in acea regiune, este o zona importanta pentru cultivarea de tutun si vita de vie. Apoi in Salta am stat 2 zile si mi-am cumparat niste piese noi pentru bicicleta (pedale, oglinda- pentru ca traficul e mai intens aici, conurile la ambele roti).

Din Salta, am continuat spre sud, spre Cafayate, traversand quebrada Cafayate. Este incredibil de frumos, formatiuni geologice de toate felurile, roci rosii, gri, galbene sub un cer albastru- o senzatie ireala.
In Cafayate, orasel cu 3 importante podgorii, am degustat toata ziua vinuri.... m-am si pilit usor.
Aici se foloseste un sistem complex de captare a paraielor de la poalele muntelui si un sistem de irigatie pentru toata valea. Vinurile se exporta si in Europa.

Vegetatia aici este mai rara, iarasi cacatusi si alte succulente. 50 de km dupa Cafayate drumul este plan, chiar coboara putin, dupa care urca 34 de km pana la Paso Infernillo (3080 m). Am dormit intr-un hostal a unui tanar neamt care m-a invitat sa stau la el.
Acest lant muntos este un prag de ploaie, fata vestica arida, cea estica umeda, cu paduri subtropicale. Din pas urmeaza o coborare spectaculoasa de 60 de km, prin Tafi del Valle, Dique Angostura pana la Monteros, cu un climat foarte cald si umed. Luni si marti am pedalat spre San Fernando del Valle de Catamarca, scurt Catamarca, plan, cu un pas inainte de oras si o coborare de 50 de km. Marti seara m-am urcat intr-un autobus si ieri dimineata am ajuns la Mendoza.

Ceea ce a fost fain la aceasta etapa a fost ca nu-mi puneam nici un tel unde sa ajung seara, daca-mi placea un loc, ma opream si stateam acolo - fara graba, muy tranquilo. Si nici nu ma mai plicitisesc singur, cred ca am devenit mai calm si linistit. Pana acuma nu mi-a venit sa-mi arunc bita intr-un sant, chiar mai mult, ma bucur in fiecare zi de ceea ce urmeaza, mai ales ca in sudul Argentinei si Chile-ului natura seamana cu cea din Romania.
Am momentan 2750 km pe kilometraj. Urmeaza ca. 350 km pana la Santiago.